Veelgestelde vragen:

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest voorkomende vragen met betrekking tot de seizoenkaart. Kijk eerst hier voordat je contact opneemt met de afdeling Ticketing.

 

De overheid heeft het spelen van voetbalwedstrijden tot 1 september 2020 verboden. Het is ook nog niet duidelijk wanneer de nieuwe competitie begint en wanneer jij weer naar De Vliert mag komen. De kans bestaat dat wij meerdere of zelfs alle wedstrijden, zonder publiek moeten spelen. Dit roept natuurlijk vragen bij je op. Hieronder proberen we deze, voor zover wij dit nu kunnen, alvast te beantwoorden. Wanneer er nieuws is over de aanvangsdatum van de competitie en de (on)mogelijkheden om hier – al dan niet onder bepaalde voorwaarden – publiek bij toe te laten, dan laten we uiteraard meteen weten wat dat voor jou persoonlijk betekent.

Eerlijk gezegd: geen enkele. In de prijs voor de nieuwe seizoenkaart is voor een stukje rekening gehouden met deze onzekerheid. FC Den Bosch kijkt in overleg met een aantal betrokken partijen naar alternatieven als stadionbezoek niet mogelijk is. Het streven is om sowieso alle wedstrijden live uit te zenden, zodat je dan in elk geval vanaf de bank in jouw huiskamer kunt kijken naar jouw FC.

Bij het verlengen of bestellen van jouw seizoenkaart doe je afstand van compensatie in de vorm van geld. De club heeft de inkomsten uit de seizoenkaarten hard nodig om überhaupt te kunnen blijven bestaan. Geld als enige inzet halen we daarom weg. We voeren andere gesprekken met onze achterban. Gesprekken waarin we ons vooral afvragen hoe we iets kunnen betekenen als jullie niet naar de wedstrijd(en) kunnen? Wat hebben we dan te bieden? Hoe relevant kunnen we ook dan zijn? Vanzelfsprekend willen wij wel iets met meerwaarde leveren voor jouw aankoop. In alle gevallen geldt dat we dan van de nood een deugd maken, waarbij het positieve voetbalgevoel op alle mogelijke manieren toch blijvend wordt geactiveerd. Met de wedstrijd thuis kijken alleen bereiken we dat doel mogelijk niet. Het moet wedstrijd-kijken-plus zijn en daarvoor gebruiken we onze omgeving. Welke betekenis, hoe en waar, wij dan kunnen geven bespreken we met vertegenwoordigers van Stichting M-Side en het bestuur van de Supportersclub FC Den Bosch.

We hebben heldere afspraken gemaakt met Stichting M-Side en de supportersclub FC Den Bosch. Deze worden binnenkort gepubliceerd via de kanalen van de supportersplatvormen. De giften komen natuurlijk samen met de gelden van de seizoenkaarten bij FC Den Bosch binnen. Die twee financiële stromen houden we volledig gescheiden en maken we voor de achterban inzichtelijk. Er kan door de supportersvertegenwoordigers bij de club een verzoek worden ingediend voor een bepaalde activiteit, waarna het beschikbare budget – of een deel daarvan – wordt vrijgemaakt. Voordat het verzoek bij de club terecht komt, is er afstemming geweest met de eigen leden over hoe het budget wordt aangewend.

Dat klopt. Omdat we een algehele korting hebben meegenomen voor alle seizoenkaarten, komt de seniorenkorting te vervallen. Anders zou er sprake zijn van korting op korting en we willen dezelfde voorwaarden voor alle supporters. Alleen voor kinderen tot en met 12 jaar geldt een uitzondering. Voor hen zijn alle prijzen gehalveerd.

Ja, dat kan. We helpen je graag. Kijk voordat je naar De Vliert komt wél even via de website wat de huidige openingstijden zijn en naar de toegangsrichtlijnen die wij volgen voor jou en onze veiligheid.

We werken met ingang van dit seizoen met IDEAL in plaats van automatische incasso.
Betaal je liever contant? Dat kan bij de receptie van Stadion De Vliert, op de eerste verdieping. Kijk voordat je naar De Vliert komt even op de website wat de huidige openingstijden zijn en naar de toegangsrichtlijnen die wij volgen voor jouw en onze veiligheid. Als het kan, heeft contactloze betaling, dus via pin, onze voorkeur.

Neem in dat geval telefonisch of per e-mail contact op met FC Den Bosch. Is jouw nieuwe plek nu al vrij, dan kunnen wij dit meteen voor jou regelen. Is de door jou gewenste plek gereserveerd, omdat een mede-supporter er afgelopen jaargang een seizoenkaart had, dan wachten wij in elk geval tot 1 juli voordat we deze stoel aan jou kunnen toewijzen. Seizoenkaarthouders 2019-2020 hebben namelijk tot en met 30 juni het exclusieve recht op hun eigen, huidige stoel.

We vragen iedereen voor 1 juli te reageren, omdat we alleen dan weten welke stoelen er exact vrijkomen om aan andere supporters aan te bieden. Als je niet voor deze datum reageert, dan komt jouw stoel in de vrije verkoop. Het is na 30 juni nog mogelijk om deze  terug te kopen, mits deze nog beschikbaar is.

Het is mogelijk om jouw seizoenkaart online te verlengen via www.ditishetmomento.nl. Je kunt hier inloggen met je mailadres en wachtwoord. Als jij jouw wachtwoord niet meer weet, klik je op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vervolgens kun je jouw mailadres invullen en ontvang je een mailtje om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Verlengen of bestellen bij de receptie van FC Den Bosch kan, onder bepaalde voorwaarden, ook. Deze vind je samen met de actuele openingstijden op www.fcdenbosch.nl.

Supporters die (tijdelijk) gebonden zijn aan een rolstoel, helpen wij graag op maat. Iedere mindervalide FC-er in een rolstoel kan een seizoenkaart voor zichzelf kopen. Een eventuele begeleider kan tegen een gereduceerd tarief een jaarkaart bestellen. Bel ons via 073-6464700 of stuur een mailtje met jouw wensen naar: info@fcdenbosch.nl, onder vermelding van ‘rolstoel’.

Het geautomatiseerde systeem is hoofdlettergevoelig. Vul je IBAN met hoofdletters in en probeer het opnieuw. Blijft de foutmelding zich voordoen? Bel ons dan even via 073-6464700. Wij kijken dan graag met je mee om het probleem te verhelpen.

FC Den Bosch zal zich wat het toegangsbeleid betreft, net als alle andere evenementenlocaties, moeten aanpassen. We volgen de ontwikkelingen op de voet en stellen de tarieven voor losse kaartverkoop vast op het moment dat we zeker weten dat we bezoekers mogen ontvangen bij onze thuiswedstrijden.

Ook het kaartverkoopregime voor uitwedstrijden wordt op een later moment, en in overleg met de betrokken partijen, bepaald.

Het is helaas niet mogelijk om jouw bestelde seizoenkaart(en) te annuleren. Zodra je de seizoenkaart bestelt, ga je een overeenkomst aan met FC Den Bosch. Deze overeenkomst is in principe niet tussentijds op te zeggen. Natuurlijk kunnen zich schrijnende situaties voordoen waardoor een supporter geen gebruik meer kán maken van zijn of haar seizoenkaart. Is dit het geval, denken wij uiteraard mee.

Ja, dat is mogelijk bij de receptie van FC Den Bosch in Stadion De Vliert. Belangrijk daarbij is wel om een (kopie) legitimatiebewijs mee te nemen van de persoon voor wie de seizoenkaart bestemd is. Kijk ook altijd even op www.fcdenbosch.nl naar de actuele openingstijden en controleer voor je bezoek of je nog op de hoogte bent van de juiste coronamaatregelen. 

De seizoenkaart 2020-2021 wordt na bestelling en betaling medio augustus verstuurd naar het opgegeven adres.

Dat zou je denken. Alleen, hoewel er geen schaarste is en deze ook niet direct wordt verwacht, gaat het niet zozeer om de beschikbare ruimte, maar om de vergunning. Een betaald voetbalwedstrijd wordt gezien als een evenement met een vergunningsplicht.

Copyright © 2020 FC Den Bosch | Alle rechten voorbehouden | Fotografie: Kees Vos